close
הפוך לדף הבית גמ"ח קופונים
20.06.2018
 
לרשימת המאורסים המלאה >>
יעקב רבלין - דין וחשבון
אבי בלום - בית ספר לפוליטיקה
לכל המבזקים
חדשות אחרונות חדשות אחרונות

לאחר 100 שנה: החתונה בסאדיגורה • כל החידושים

בחסידות סאדיגורה נערכים לקראת השמחה הגדולה, שמחת נישואי בנו של הרבי שתתקיים במרכז אירועים מפואר במושב נווה אילן • בחסידות מתרגשים לאור העובדה שזה למעלה מ-100 שנה לא נערכה חתונת בן לאדמו"ר מסאדיגורה בישראל

59
הדפס
האדמו
האדמו"ר מסאדיגורה. צילום: שוקי לרר

היערכות בחצר חסידות סאדיגורה לקראת שמחת החתונה הגדולה לבנו של האדמו"ר, שתיערך בז' שבט במרכז האירועים 'קדמא' בנווה אילן, בהשתתפות מאות חסידים מכל רחבי הארץ וחסידים רבים שיגיעו מחו"ל.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בהיסטוריה של ממש בסאדיגורה, שכן זה למעלה מ-100 שנה לא התקיימה בארץ, חתונה בסאדיגורה לבן של רבי, מציינים בסאדיגורה.

לקראת החתונה נערכים בחסידות לשמחה הגדולה, האדמו"ר מסאדיגורה יצא ביום חמישי האחרון למסע תפילות בקבר רחל, הכותל המערבי וקבר דוד.

כמו כן, האדמו"ר הביע את רצונו בשבת שעברה בפני קהל חסידים שיקנו לילדיהם קסקט (דאשיק'ל) אותו חבשו כבר מהשבת האחרונה. הרבי אמר בשם אביו הרבי בעל ה'עקבי אבירים' זצ"ל שזה לבוש חסידי יהודי.

כך גם החסידים הוסיפו שעות לימוד לבקשת האדמו"ר בכדי שיטלו חלק בשמחה, גם ילדי החסידות כל אחד נבחן אצל ההורים בימים האלו לקראת השמחה ואת השעות שלמדו יגישו לאדמו"ר.

אמש (מוצאי שבת) נערכו סעודות מלווה מלכה בכל הקהילות של סאדיגורה ברחבי הארץ בבני ברק. ירושלים, מודיעין עילית, בית שמש, ביתר עילית, אשדוד, אלעד וצפת.

משפיעי ורבני החסידות דיברו ועוררו את הציבור להתכונן בהכנה דרבה לקראת הימים הגדולים של שמחת בית צדיקים.

השבת המרכזית, תהא השבת הבאה פרשת בא - כלל החסידים יגיעו לשהות בשבת העלייה לתורה, כל הדירות באזור חצר הקודש נתפסו והושכרו לצורך השבת הגדולה.

שמחת החתונה תחל כבר בשעה 16:30 אחר הצהריים כשמעמד החופה בשעה 17:30 ומעמד המצווה טאנץ בשעה 22:30. לבקשת האדמו"ר שיסיימו מוקדם ולא ייגרם ביטול תורה מהלימודים.

שבת השבע ברכות תתקיים בירושלים באוהל שיוקם ברחבת בית המדרש הגדול ברחוב שמואל הנביא.

הרבי מסאדיגורה בכותל ובקבר דוד. צילום: אריה לייב אברמס





































אולי יעניין אותך גם
פתח את כל התגובות   הוסף תגובה
תגובות    
אין ציבור... (ל”ת)
עוילם 12:20 14/01/2018
1
 
     סדיגורה  
אביר יעקב 15:37 17/01/2018

היכן אין ציבור? במקום שבמקום להבנות מחפשים רק מחלוקת רק שם אין ציבור
באיאן בוהוש וואסלו . נמצאים בבניה כי יש בהם אחדות מלאה,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
רוח רוח רוח בסעודה שלישית יושבים שם בחדר קטן למעלה בקושי 30 איש  (ל”ת)
 12:22 14/01/2018
2
 
סדיגורה  
דוד ירושלים 12:47 14/01/2018

אדמור אצילי הייתי בכותל כולו מלכות

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
3
 
אם כבר מאה שנה לא היתה חתונת בן אדמור בסדיגורא, איך יש אדמו"ר? אם אין גדיים תיישים מניין? (ל”ת)
 12:56 14/01/2018
4
 
     מה הפלא כנראה שלא היה סחורה למכור ואז היו צריכים לחפש שידוכים בחוץ לארץ  
 22:18 14/01/2018

וזה אולי הסיבה שמאה שנה לא היה חתונה בארץ הרי לרבי הנוכחי יש כמה בנים נשואים אם כן זה מה שזה אומר בבחינת ירחיק עדותו

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     סדיגור  
חיי שלמה  15:38 17/01/2018

היו חתונות -רק שרבי יחתן בן לא היה בארץ זמן רב .

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
???  
מוטי 13:10 14/01/2018

הכל תקשורת ויצירת מתח..
מבויאן הקודם חיתן בנים כשהוא קרוב יותר להרה" מדאדיגורא< האדמור מבויאן הנוכחי חיתן בנים בהיות נכדו של הבן הגדול של האדמור מסאדיגורא

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
5
 
כבר בריגושים  
אני  13:39 14/01/2018
6
 
הרב שטינמן גר בצניעות והתנהג בצניעות לא עשה חתונות בנוה אילן בזבזנות (ל”ת)
 14:21 14/01/2018
7
 
מאיפה הבאתם את השטו הזו? הרבי בעל "עקבי אבירים" זי"ע התחתן בארץ ישראל אחרי המלחמה... (ל”ת)
100 שנה? 15:56 14/01/2018
8
 
100 שנה וזה לא נגמר  
 16:48 14/01/2018

כי סדיגורא כבר לא קיים
א מכירים את פשעמשיל

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
9
 
     סדיגורה  
אביר יעקב  15:40 17/01/2018

איך אתה כותב סאדיגורה לא קיים?

תגיד לר' מוטל מת"א ומה תגיד לקופשניץ י-ם??????? הגבת מבלי לתאם מראש ????????

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
מזל טוב  
מרדכי שלמה כהן 16:54 14/01/2018
10
 
100 שנה????  
סאדיגערער  19:41 14/01/2018

האם העקבי אבירים זצ"ל לא התחתן בארץ?, הוא התחתן לפני פחות מ70 שנה, הוא היה בנו של הרבי הכנסת מרדכי זצ"ל מסדיגורה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
11
 
יוצא לנו העיניים!  (ל”ת)
באיאנער 19:44 14/01/2018
12
 
     חחחחחחחחחח  
 17:52 16/01/2018
 
מזה מצחיק!!  
חסיד 20:41 14/01/2018

הרבי זצ"ל (המזרחסיט. אמר שקאסקעט זה מלבוש 'חסידי'...

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
13
 
ללמה הדור הקודם לא היה זקוק לועידת חינוך כי המנהיגים היו נראים אחרת והמבין יבין  (ל”ת)
 22:06 14/01/2018
14
 
מאה שנה  
חסיד סאדיגורא 23:05 14/01/2018

מה השטות הזאת מאה שנה? אף פעם לא היה גם לפני יותר ממאה שנה את זה לא תקלטו ברוח של הכתבה העיקר שיהיה כתוב עלינו
מה זה מועיל לנו הרי כולם צוחקים עלינו בגלל כתבות שפלות כאלו

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
15
 
זה משהוא יקר? והאם הוא גם הציע לממן את הענין? או שאת החלק הזה הוא לא שמע מהאדמור הקודם (ל”ת)
 23:15 14/01/2018
16
 
     אולי לפני הקסקטים כדאי לחסל את הסמרטפון וכדומה כולל בדרגים הגבוהים ..... (ל”ת)
 13:29 15/01/2018
 
בסדיגורא כבר לא יהיה חתונה לעולם  
סדיגערער 16:55 15/01/2018

האדמו" האחרון לבית סדיגורא היה הרה"ק ר' שלמניו ולפניו אחיו האביר יעקב
ה בתמונה הוא הרבי מפשעמישלא וידוע כי האביר יעקב הקפיד מאד שסבו הכנסת מרדכי לא יקרא לעצמו סדיגורא

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
17
 
     ה-ק-פ-י-ד  
אביר יעקב  11:22 17/01/2018

האביר יעקב לא הקפיד . כי ברוז'ין אין הקפדה והמילה אינה קיימת ,

מרדכי היה אדמור מסאדיגורה והאביר יעקב כנ"ל

ליחצני .......... בחירחור ריב

מאותו אדם ואותו כתובות ידועה (שמשנאה לא נבנית)

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     כנסת מרדכי סאדיגורה  
חיי שלמה  15:42 17/01/2018

אותו רבי ר' שלמה מסאדיגורה שאתה מנסה לצטט . כותב בספרו - שאחינו הינו הרבי היחיד לבית סאדיגורה והכוונה לכנסת מרדכי, עיין בספר שהוציא המכון שלכם

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
אשמח אם תשלימו לי פרטים לצורך עבודת מחקר  
רונית יצהר 18:51 15/01/2018

אני מכינה עבודת שורשים, אז תתקנו אותי אם אני טועה, בכל אופן יש כאן הומגניות שחבל להפסיד.

הקודם היה הרב של חסידות פשמישל -סדיגורה, אולם והאדמור הנוכחי שינה את שם החסידות לסדיגורה -רוזי'ן על שם זקן זקנו ועקב כך זכה לפופולריות רבה בעיתונות ובתקשורת.
לאדמו יש אלפי מאמינים והוא עומד בראש הושרה הראשונה של המנהיגים החרדיים והנערצים , חסידות סדיגורה היא החסידות הרביעית בגדלה בארץ ומונה יותר מאלפיים משדפחות, זאת מלבד כמה מאות - או אלפי משפחות שיש לה בארה" ישנם הרבה ריכוזים של החסידות בארץ כמו בירושלים בני ברק, מודיעין וביתר, אשדוד וקרית גת.
מד בחסידות שמרנית ,החסידות אוסרת על שימוש באמצעי מדיה ופרסו בעיתונות, והבחורים שבחסידות נחשבים ל'מבוקשים' בעולם השידוכים בגלל הגידשה המיוחדת של האדמו" ועינו הטובה המשפיעה על החסידים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
18
 
     ל18 אתה כנראה חי מחוץ לאטמוספירה יכול להיות שעל זה אתם חולמים (ל”ת)
 07:20 16/01/2018
 
     הי זה שוב רונית מ18, זה מה שסיפרו לי בחצר, אדרבה, תנו לי פרטי אמת  
רונית יצהר 19:19 16/01/2018

מעניין אותי לדעת ולהוסיף את הגירסאות השונות

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     פשוט מצחיק...  
 17:55 16/01/2018
 
     שם החסידות  
שטרן  11:17 17/01/2018

האדמו" מסאדיגורה לא שינה את שם החסידות . תמיד היה השם סדיגורה סבו הכנסת מרדכי התגורר מספר שנים בעיר ששמו פשמעשיל , ומקצת מחרחרי ריב הוספו שם זה ,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     שם סאדיגורה  
קהילת אביר יעקב  15:47 17/01/2018

הרבי מרוזין
הרבי הראשון מסדיגורה הרבי שליט" מסדיגורה

עוד אדמורים בשולשלת זו ובניהם האביר יעקב והחיי שלמה והרבי ר' יצחק ועוד, האביר יעקב היה בוינה ובת"א הכנסת מרדכי היה בוינה ובפשעמשיל ובת"א וניו יורק , אבל הוא היה הרבי בן אחר בן וממשיך השולשלת וכל בר דעת יודע שהיה אביר יעקב וכנסת מרדכי שחיו יחד באחווה ולאחר פטירת האביר יעקב נשאר רק הכנסת מרדכי והממשיכים לבית סאדיגורה,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
ממש לא מדויק  
באיאנער ותיק 08:09 16/01/2018

חסידות סדיגורה היא חסידות מאוד פתוחה והיא כלל לא אוסרת על שימוש באמצעי המדיה. האדמו" הנוכחי לא שינה שום שם. סבא שלו היה מכונה האדמו" מסדיגורה-פ רק כאן בארץ, כדי שלא יתבלבלו בינו לבין דודו הרה"ק ה"אבי מסדיגורה (הם היו גרים קרוב אחד לשני והייתה ביניהם אהבה והתבטלות אחד כלפי השני).

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
19
 
     אתה טועה בגדול כנראה שאתה חדש וקנית מה שמכרו לך  
מעמיד דברים 15:34 16/01/2018

זקנו הקדושת אהרן היה צריך לעזוב את סדיגורא אחרי הסתלקות אביו רבי ישראל מסדיגורא היות והוא נשא אשה שניה אשר התנתה כי סדיגורא תשאר בידי צאצאיה ולכן הקדושת אהרן עזב את סדיגורא לטובת אחיו האביר יעקב
ו נפטר כשהכנסת מרדכי היה רק בן 17 שנה והיה צריך לבנות הכל לבד וכך הגיע לשם פשעמשיל, כשעלה ארצה ניסה לחזור לשם סדיגורא כדי להגדיל שמו אבל האביר יעקב מאד הקפיד
אותי אם טעיתי, אבל אם מאד מענין אותך תבדוק בהיסטוריה ותראה מי צודק

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     לא מדוייק  
 17:57 16/01/2018

האדמור ר'מש" מסדיגורא היה אדמור מפשעמישל וזאת לאחר הסכם עוד עם אביו הקדושת אהרן.
השנים האחרונות הוא החליף לסדיגורא למורת רוחם של דודיו.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
יסוד ושורש החסידות - דאשיקל...  
שוש 08:44 16/01/2018

ועוד כמה אביזרי לבוש. זה הכל

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
20
 
     דשיקל לא הולך עם עניבה עם פאות מסורקות ועם זקן מטופטף וראש בביגוד (ל”ת)
 15:14 16/01/2018
 
     דשיקל לא הולך עם שרוולים קצרים עם קריאת פיננשל טיימס בטיסות וכו  (ל”ת)
 15:16 16/01/2018
 
     טוב שלא דורש לשים פרפיום מסריח כמו המנהג בתל אביב זה ענין שלא תלבש (ל”ת)
 15:19 16/01/2018
 
קנאים!  
יהודי 17:25 16/01/2018

מה הוא מפריע לכם?? מה הוא עשה לכם???
תר ממנו!

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
21
 
אתה צודק. תגובתך היא האמת  
חסיד סאדיגורא 19:23 16/01/2018

אבל אצלינו בחסידות אוהבים לשכתב את ההיסטוריה, בדיוק כמו שכתבנו את ההיסטוריה בפרסומת על ה'קלויז' של הרה"ק מרוז'ין, שלמען האמת זה לא היה שלו ולא הוא בנה אותו רק הבן שלו, בעוד שהקלויז האמיתי של הרה"ק מרוז'ין עומד חרב ומבוייש עד היום בצמוד לקלויז בעיירה...< בזה גם לשם החסידות, אני מסביר לילדיי שאנחנו באמת חסידי פשמישל ולא סדגיורא כדי לא ל תל אביעורר את הקפידא של צדיק הדור האביר יעקב מסדיגורא זי"ע

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
22
 
בזמנו ספרו שאביו האדמו"ר היה בעל חנות נעליים בארה"ב:אז כנראה הוא גם יתחתן שם. (ל”ת)
נחמד 02:12 17/01/2018
23
 
     ר יוחנן  
אביר יעקב 11:19 17/01/2018

התנא ר' יוחנן היה סנדלר . וכולם עולים לקברו להתפלל ,

רע בחנות נעלים ?

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
סדיגורה  
יוסף 08:21 17/01/2018

רפואה שלמה לכל המלעיזים.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
24
 
סאדיגורה  
משה  11:14 17/01/2018

לפי התגובות כאן - רובם ע"י אותו מגיב שכנראה לא למד מה זה "הזהר בגחלתן&quo ,
ורק קצת סדר ,
הקדו אהרן היה המשיך לבית סאדיגורה ולא עזב אותה לעולם (ואף נטמן בה) בנו הכנסת מרדכי מסאדיגורה הוכתר לממשיך אביו לפני מלחמת עולם הראשונה ע"י הפחד יצחק מבאיאן והרבי מטשרטקוב זיע"א בב' ניסן יום נישאיו בסאדיגורה, המלחמה לבקשת חסידיו עזב את וינה והלך לגור בפשמישעל למספר שנים ,
דודי הרה"ק האביר יעקב מסאדיגורה ואחיו החיי שלמה מסאדיגורה זיע"א כיהנו באותו זמן וחיו באחווה ובידידות עצומה (החיי שלמה לאחר פטירת אחיו אמר שאחינו הכנסת מרדכי הרבי היחיד לבית סאדיגורה) מופיע בספרו

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
25
 
     דבר ראשון אין ספר של הצדיק ר' שלמניו  
 14:52 17/01/2018

שנית תדאג לפרסת איפה הספר ואיפה כתוב
ל הכנסת מרדכי היה הפשעמישלער רבי והאביר יעקב הסאדיגערער והפשעמישלע היה נפגע מאד כשהאביר יעקב קרא לו פשמישלער אבל זה המצב וכמו שביאנער לא החליט לחזור אחורה לסאדיגורא ועוד ועוד כך גם הוא לא צריך להתבייש עם שמו היפה, בסך הכל בשעמשיל היה לו חצר מפואר עם חסידים שעוד היו אצל זקנו מסאדיגער ואין לו מה להתבייש

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     חיי שלמה סדיגורה  
חיי שלמה  14:48 22/01/2018

ספר שיצא ע"י קופשניץ י-ם . נמצא בכל בית בחצר הקודש סאדיגורה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     בספר הזיכרון לסדיגורא באנגלית מופיע עדויות אותנטיות - לידיעתך  
חסיד סדיגורא אמיתי 20:07 17/01/2018

הרבי הקדושת אהרן היה מתפלל בפאליש האחורי של הקלויז, והרבי בקלויז הגדול היה אך ורק האביר יעקב.
אחרי פטירת האור ישראל התעורר וויכוח בגלל הצוואה, והוחלט בסוף שהאביר יעקב יתפלל בקלויז המרכזי וימלא מקום אביו הק', והקדושת אהרן יתפלל קלויז הישן שהיה מאחור
גם הרבי רבי שלמהניו התפלל בביהמ" מיוחד שבנה עבורו חותנו האורנשטיין נפטר הקדושת אהרן שילם האביר יעקב רבבות דולרים לאלמנתו בכדי שהרבי הפשמישלר יעבור לפשמישל וייקרא האדמו" מפשמישל כמו שהרבי מבאיאן נקרא כך.
אב לצערינו בדיוק אז פרצה המלחמה והכל השתבש.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     הכל מסביב השתבש  
 12:56 18/01/2018

אבל בתכלית הוא עבר לפשעמישיל ושישאר בגאווה עם השם ויפנים שסאדיגער זה היסטוריה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     סאדיגורה  
רוז'ין  14:47 22/01/2018

מי עבר ? ומי צריך להפנים ?

של אדמור הנוכחי היה מספר שנים בעיר מסיומת - הרבי מצאנז אביו היה בצאנז ? הרבי מויז'ניץ סבו הארמי חיים היה בוואחולביץ וכלל לא בויז'ניץ אחיו גיס האביר יעקב מת"א סדיגורה . היה אד' מויזניץ , וכך בעוד חצרות - אולי ההבדל הקטן זה שכשיש קדושה כמו מלכות רוז'ין וסאדיגורה. יש מולו גם טמאה בדמות לבלרי שנאה ,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
שולשלת רוז'ין וסאדיגורה  
חוקר לבית רוז'ין  08:23 18/01/2018

כחוקר בתחום זה : הקדושת אהרן(בנו הגדול של האור ישראל) היה הממשיך היחיד כמ"מ אביו האדמו" . זה נכון שאחיו גם היו אדמו" בסדיגורה היו תמיד עוד אדמו" לצד הממשיך , ואף חיו בשלום ולעיתים גם התפללו באותו קליוז.

פטירת הקדושת אהרן ביום שהתחתן הכנסת מרדכי הוא הוכתר כמ"מ אביו וכמשיך לחצר סדיגורה -ההכתרה היתה ע"י האד'מבאיאן ומטשורטקוב ומויז'ניץ .והכנסת מרדכי אף התפלל בחדר התפילה של אביו וסבו שבתוך הקלויז , כשפרצה המלחמה כולם ברחו לוינה והכנסת מרדכי איתם והעקבי אבירים אף נולד בוינה . לאחר המלחמה הוא עבר לפשעמעיש והיה היחיד שהיה נוסע להויף בסדיגורה (שאר האדמ" לא חזרו לשם בכלל)

שנסכם כאן . שהחצר היחידה ברו'זין שיש לה בן אחר בן עד המגיד זה רק סדיגורה . אומנם גם בוהוש בן אחר בן .אבל אביו לא היה אדמו" וכנ"ל באיאן ,

יעקב והחיי שלמה והכנסת מרדכי היו אדמו" לבית סאדיגורה וחיו יחד בת"א באהבה אחווה שלום ורעות העקבי אבירים אף היה בליל הסדר אצל האביר יעקב .

יש אדמו" אחד בן אחר בן ומ"מ ממשיך לבית סאדיגורה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
26
 
     במקום חוקר תקרא לעצמך דואג לתת שם סאדיגער לפשעמישלער  
 15:24 18/01/2018

בתכלית הוא מתעטר בשם לא לו בן אחר בן או בן אחר בת זה כבר לא משנה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     חוקר יקר, לא יעזור לך ולחברך מפשמישל - סדיגורא השקרים  
אמיתי 01:51 19/01/2018

לדבריך הקדושת אהרן היה רבי יחיד בסדיגורא?? פשוט לא מתבייש ?? לשקר לכולם במצח נחושה ולדמיין כאילו אתה חוקר???
האמת!! וזה לא יעזור לכם!!
לזה שהרבי שלכם היה היחיד שחזר לסדיגורא, זה לא מעלה כי אם חיסרון.
ה סחטתם כסף מאברכים שלכם בכדי לבנות בניין שומם וחרב במקום שנרצחו הרבה יהודים, בשעה שבחצרות אחרות בונים בניינים בארץ ופותחים עוד ועוד מקום תורה ועוד ועוד כוללים עוד ועוד ישיבות,
ואתם? בלפרנס אוקריאינים בללבוש שטריימלאך עם שפיצאלאך עניבות ודאטשיקלאך ולכת בגו זקוף ועוד כמה שטויות מטופשות שאין להם עם סדיגורא ורוז'ין דבר..
צורך להסביר לכם הרבה, פשוט שימו מראה מול העיניים ותראו שאתם כמו עורב שהתעטף בנוצות טווס וצועק שהוא הכי יפה בעולם...

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     חצרות הקודש רוז'ין סאדיגורה  
קופשניץ י-ם בעלי - תשובה מת"א  08:31 22/01/2018

הקדושת אהרן היה מ"מ אביו והכנסת מרדכי מ"מ אביו , לקדושת אהרן היו אחים ששימשו כאדמורי סאדיגורה ולאחמ" בוינה ובת"א . והכנסת מרדכי בוינה ובפשעמשיל ובת"א ,

לכנסת מרדכי אדמור מפשמשעל זה כמו לקרוא לאביר יעקב מת"א אדמור מוינה . רק שאין בחצר הקודש מי שיורד לרמה של זילות .כמו אצל מחרחרי הריב ,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
סדיגורה  
אסתר 19:40 18/01/2018

יישר כוח על שהעמדת דברים על דיוקם.

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
27
 
יש ספר עם ליקוטים שיצאו לאחרונה ולא כתוב שם כלום  
 01:57 19/01/2018

תפסיקו להקשיב לכל החברים של החונטה מפשמישל סדיגורא שמנסים לגונן על החצר שלהם..
מבאיאן את הישיבה שלהם בתל אביב , ונפלנו קשה בסדגירת הישיבה

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
28
 
לסיכום, לאחר בדיקה עם רב,, שמיעות עידויות ועל פי דין תורה  
חסיד פשמישל 01:59 19/01/2018

אסור על פי הלכה לקרוא לאדמור הרה"צ רבי ישראל משה פרידמן בשם סדיגורא, אלא אך ורק בשם האדמו" מפשמישל,

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
29
 
     קהילת בעלי תשובה אביר יעקב ת"א  
קופשניץ י-ם  08:27 22/01/2018

לבלרי השנאה . שאינם קשורים לחצרות הקודש לבית רוז'ין זיע"א

סאדיגורה ממשיכה ביתר שאת ע"י האדמור מסדיגורה

לכם מחרחרי ריב על השיקוף של השנאה לציבור הרחב

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
     לבלרי? או נכדי?או מתוסכלי?  
בית דין של מעלה  14:43 22/01/2018

הלכה בית דין שמיעות עידיות דין תורה . ושלל פטנזיות של ..........
כל כך הרבה תגובות מאיש אחד בנשאות של........ 1 מתוסכל

בקשתי לך המשך בבקשה בעוד פסקים ובהלכות ודיני תורה . זה נותן לקוראים כאן מידע אמין על לבלרי ונכדי ומתוסכלי וכל מילה מיותרת

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
 
סדיגורה שאו ברכה  
שוין 23:00 10/05/2018

האמת...לא אכפת לי יותר

הוסף תגובה חדשה
הגב לתגובה זו
30